join2..meramai2 kn blog aYu..=)

There was an error in this gadget

Sunday, April 15, 2012

Macaroni Chicken Black Pepper

Views

hai..so sebelum ni Ayu bagi tau yg Ayu nk aja memasak kn..he..
nampak x tajuk atas tu..dengar pun sedap kan..
memang sedap pun lau dah buat..
cer try buat..he..
resepi ni Ayu reka sendiri taw..
x ciplak mana-mana pun..
now terus pegi cara-cara membuat k..
  1. mesti kena ada bahan-bahan kan..
                                                


Bahan-bahan macam at pic atas tu.
- minyak
- sos tiram
- sos lada hitam
- macaroni
- cendawan butang ( biasanya dalam tin)
- isi ayam ( potong dadu )
- bawang putih (cincang halus)
- garam dan bahan cukup rasa (ajinamoto)

#boleh juga lau nak plus sayur lain::e.g-brokoli,carrot dll.. yg bagi korang sesuai la k..#

2.  tumis bawang putih sampai dia naik bau harum k..

                                               

3. letak air..lagi bagus kalau air yg korang letak tu air rebus ayam..lg sedap..:)
#rebus ayam letak halia bagi dia bau wangi#

                                               

4. bubuh garam ikut sedap lidah korang k..:)

                                              

5. letak isi ayam yg dh dipotong dadu tu..bila air yg korang masuk kn tadi tu dah mendidih k..

                                                

6. masukkan cendawan..

                                               

7. then letak sos tiram n sos lada hitam..lau nk pedas letak sos lada hitam tu lebih sikit.

8. letak sikit tepung jagung bagi kuah dian pekat..lagi selamat kalau tepung tu bancuh at mangkuk lain baru tuang nnt x la dia berketul dlm kuah kita..( maap x de pic upe nak amek..he..)

9.  letak sayur yg korang rase sesuai..Ayu pilih brokoli..

                                               

10. bagi dia mendidih dulu k..

                                               

11. ok siap untuk dihidangkan..


# bila rebus macaroni letak minyak sikit n garam..minyak bg dian x melekat antara satu sama lain..:) #

so apa lg cuba la..x cuba x tau sedap ke x..he..
siyes sedap..Ayu je dah buat banyak kali..:)
 ok selamat mencuba..
papai



♥Arigatou Gozaimasu ♥ Sudi Membaca Entri Ayu ♥

0 Orang Sahabat Berkata-kata:

Post a Comment

♥Kon Nichi Wa♥ Sila La Komen Ye♥